מה? ביטוח דירה צד ג' תקף גם במוזיאון?

כיסוי צד ג' בביטוח דירה מכסה גם כמה תרחישים מפתיעים, שלא לומר מוזרים, אפילו מחוץ לבית, אבל לב העניין הוא הגנה מפני מקרים נפוצים שעלולים להיות יקרים מאוד

מוזיאון – ביטוח דירה צד ג'

הכלב שלכם נשך עובר אורח? עציץ נפל מהמרפסת שלכם על מכונית חונה ברחוב? דליקה שהתחוללה במטבח שלכם עלתה גם למטבח של השכנים למעלה? צינור שהתפוצץ בדירתכם יצר רטיבות גם בדירה למטה? חשמלאי נפל מסולם בסלון שלכם? אורח החליק אצלכם באמבטיה ושבר רגל? השליח עם הסושי נתקל בשטיח ונפל?

בכל המקרים האלו אתם חשופים לתביעות בגין נזקי גוף ו/או רכוש. בשביל המקרים האלה קיים כיסוי צד ג' בפוליסות ביטוח דירה. יש לכם אותו? יש מי שישלם את הנזק, לפחות בחלקו (כפוף לתקרת הכיסוי בפוליסה). אין לכם אותו? כל העלויות עליכם.

במקרים של נזקי גוף לצד שלישי הסכומים עלולים להיות גבוהים מאוד.

כיסוי צד ג' בביטוח דירה

כיסוי לנזקי צד ג' כלול באופן אוטומטי בפוליסת ביטוח תכולת דירה, וניתן להוספה כהרחבה לפוליסת ביטוח מבנה דירה (בחלק מהפוליסות הכיסוי כלול אוטומטית).
מובן כי מומלץ מאוד לבטח גם את המבנה וגם את התכולה וליהנות משקט נפשי בכל מה שקשור לבית ולרכוש שבתוכו. רכישה של שתי הפוליסות יחד עשויה להשתלם במחיר.

קיומו של כיסוי צד ג' מגן עליכם כאשר מתחולל אירוע כגון אלו שתיארנו בפתיח. למעשה, כיסוי צד ג' בביטוח דירה עשוי לעשות את ההבדל.

הפתעה! כיסוי צד ג' מגן עליכם גם מחוץ לבית

לביטוח צד ג' במסגרת פוליסות ביטוח דירה יש ערך מוסף מפתיע – הוא מכסה גם נזקים שנגרמו לצד שלישי רחוק מהבית, בכל שטח מדינת ישראל. זה מוזר אמנם אבל עובד. קחו שתי דוגמאות להמחשה:

  • בעת המתנה לצ'ק-אין במלון באילת המזוודה שלכם נופלת על רגלו של תייר שניצב בסמוך, והוא נזקק לטיפול רפואי ומאבד גם ימי עבודה כתוצאה מהפגיעה. כיסוי צד ג' בביטוח הדירה יכסה את הנזק.
  • בשעת ביקור במוזיאון בתל-אביב פגעתם וניפצתם לרסיסים פריט מהתצוגה. כן, גם הנזק הזה מכוסה ע"י ביטוח צד ג' בביטוח הדירה.

מתי להפעיל את הפוליסה?

שימו לב, לא בכל מקרה בו אתם גורמים לנזק במוזיאון (או בכל מקום אחר) אתם צריכים או יכולים להפעיל את הפוליסה ואת הכיסוי לנזקי צד ג'.
יש שני תנאים בסיסיים שצריכים להתקיים: ראשית, שהאירוע הוא אירוע תאונתי; שנית, שהיתה רשלנות מצדכם. כלומר שאתם אחראים לנזק ושניתן להוכיח זאת.

יש הגדרות שונות מהו אירוע תאונתי, כפי שבא לידי ביטוי בפסיקות שונות. בתכלית קיצור, אירוע תאונתי מוגדר כך: אירוע בלתי צפוי, מקרי וחד פעמי.

כדי להבין את עניין הרשלנות והאחריות נחזור לדוגמא של האירוע במוזיאון; אם המעידה התרחשה כתוצאה מבליטה ברצפת המוזיאון, הרי שהמוזיאון אחראי לאירוע ולתוצאה ואין כל צורך להפעיל את הפוליסה. רק אם האירוע התרחש כתוצאה מרשלנות שלכם, יהיה עליכם לשקול אם להפעיל את הפוליסה.

גבול האחריות לנזקי צד ג' – בשליטה שלכם

טוב לדעת שאתם מכוסים גם על רשלנות במוזיאון, אך ברור כי לב העניין בכיסוי צד ג' בביטוח דירה, אלו אותם מקרים נפוצים שמנינו למעלה, שעלולים לקרות בכל יום אצלכם בבית.

הפוליסות השונות מציעות כיסוי צד ג' עם סכומי ברירת מחדל, בדרך כלל בסך של כ-500,000 ש"ח. במקרים רבים זה עלול לא להספיק. לכן, כדאי לשקול הגדלת גבול האחריות לסכום המתאים עבורכם.

אנחנו לשירותכם.