ביטוח לביטול נסיעה לחו"ל – יש 2 אפשרויות

מטוס ממריא

כל ביטוח, מיסודו, נועד להגן עלינו מפני הבלתי צפוי, כך גם הכיסויים לביטול נסיעה לחו"ל, עם או בלי סיבה, שיכולים לחסוך הרבה כסף במקרה שנאלצם לבטל נסיעה לחו"ל באופן פתאומי

אם אתם מתכננים נסיעה לחו"ל, אתם ודאי לוקחים בחשבון שיש אפשרות כי תאלצו לבטל את התוכניות לחופשה או נסיעת העסקים. נכון שבעת התכנון הכל נראה בסדר אבל כבר למדנו, במיוחד במחוזותינו ההפכפכים, שתמיד כדאי להתכונן לבלתי צפוי.
כלומר, לקראת נסיעה כדאי להצטייד, בין השאר, בכיסוי ביטוחי למקרה של ביטול נסיעה, כיסוי שיכול לחסוך לכם לא מעט הפסדים כספיים שעלולים להיגרם כתוצאה מביטול נסיעה.

קיימים 2 כיסויים למטרה זו וחשוב להכיר את שניהם, את ההבדלים ביניהם ומתי צריך כל אחד מהם.

ביטוח ביטול נסיעה – כיסוי למקרים המוגדרים בפוליסה

הרחבה לביטול נסיעה היא רכיב אופציונאלי במסגרת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, כיסוי שניתן להוסיף לפוליסת הביטוח שאתם רוכשים לקראת הנסיעה שלכם.

כיסוי זה מיועד להחזיר לכם את הוצאות הנסיעה במקרה בו אתם נאלצים לבטל את הנסיעה בשל סיבות בלתי צפויות כגון מחלה, תאונה, אבל במשפחה, או אירוע חירום אחר שדורש את תשומת לבכם.
הכיסוי מוגבל רק למקרים המוגדרים ורשומים בפוליסה , כלומר, עליכם לבחון מהן האפשרויות שעלולות לגרום לכם לבטל את הנסיעה המתוכננת.

כדי להפעיל את הכיסוי במקרה של ביטול נסיעה, יהי עליכם להוכיח את הסיבה לביטול ולהגיש את המסמכים הדרושים לחברת הביטוח – למשל, אישורים רפואיים.

חשוב לפנות לחברת הביטוח בהקדם האפשרי לאחר ביטול הנסיעה כדי לוודא שהזכאות לפיצוי לא תיפגע.

ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה

ביטוח לביטול נסיעה מכל סיבה הוא פוליסה נפרדת (ניתן לרכישה ללא קשר לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל) המציעה כיסוי רחב וגמיש יותר למקרים של ביטול נסיעה לחו"ל.

למעשה, פוליסה זו מעניקה לכם את האפשרות לבטל את הנסיעה מכל סיבה – כולל אובדן החשק לנסיעה – ולקבל החזר חלקי על ההוצאות. בפועל אינכם צריכים להסביר או לנמק, פשוט תוכלו לשנות את דעתכם, לבטל את הנסיעה ולקבל חלק מהכסף בחזרה. מדובר בהחזר של כ-70%-80% מההוצאות, עד לתקרת הכיסוי המצויינת בפוליסה. כיסוי זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בנסיעה מורכבת ויקרה שמתוכננת זמן רב מראש.

על מנת שלביטוח יהיה תוקף יש לרכוש את הפוליסה תוך מספר ימים לאחר רכישת שירותי התיירות עליהם רוצים להגן, ולא יאוחר מ-15 ימים לפני מועד הנסיעה.
יש לשים לב כי לכיסוי יש תיקרה מקסימלית המשתנה מחברה לחברה.

דברו איתנו לפני הנסיעה

בכל תכנון של נסיעה כדאי לקחת בחשבון את כל האפשרויות והתכונן לכל מצב, במיוחד בימים אלה של חוסר יציבות ואי-ודאות.

כדאי לשתף אותנו כבר בשלבי תכנון הנביעה על מנת להבטיח פתרון מיטבי לצרכים שלכם. אנו לשירותכם בייעוץ ובהתאמת הכיסויים הנכונים לכם.